Go-spel i slottsskogen lockade många intresserade

I onsdags den 6:e juli så hade vi tur med vädret så att den Japanska dagen i Slottsskogen kunde genomföras. Det blev, precis som förväntat, ett roligt och spännande event med allt från kalligrafi och japansk sagostund till kampsporter och slagsmål med bambupinnar.

För oss från go-klubben var detta kanske den mest lyckade tillställningen någonsin när det kommer till att sprida spelet go. Vi var tiotalet spelare från klubben på plats och vi hade runt 25 intresserade personer som fick lära sig spelet för första gången och som satt med oss under kvällen och spelade 9x9-partier. Vi satt strategiskt nära det stora promenadstråket genom Slottsskogen och det var många förbipasserande som stannade upp en stund och tittade när vi spelade. Det är glädjande att så många människor visar ett intresse för go och vi från klubben tror på en ljus framtid för gospelandet i Göteborg.

Tack till alla som var med i slottskogen, oavsett om ni hjälpte till att arrangera och lära ut eller om ni var där och spelade! Som sagt - en mycket lyckad dag med spelglädje, strålande sol och veckade pannor.