Japandag i Slottsskogen med go-spel den 19:e juni

Den 19:e juni anordnas en aktivitets- och upplevelsedag i japansk anda i Slottsskogen. Aktivitetsdagen pågår kl 13-17, deltagande är gratis och öppet för alla utan föranmällan. Det ska vara en lugn och avslappnad stämning, helst utan sprit, med möjlighet att spela go och delta i olika workshops som origami, kalligrafi, mangateckning, uppvisningar i kampsport och quizz. De som vill kan prova på olika kampsporter, klär ut sig japansk eller cosplay men utan tvång.

Göteborgs go-klubb har blivit inbjudna att delta och kommer vara där med bräden från kl 13. Vi kommer att ha med nybörjarbräden för prova-på-spel och även några stora bräden för att spela på. Du är mycket välkommen om du vill lära dig hur spelet fungerar. Och du är också mycket välkommen om du redan kan reglerna och vill spela en stund i Slottskogen. Det finns en karta på var vi kommer vara på http://kartor.eniro.se/m/adRgB . Det finns också ett facebook-event på http://www.facebook.com/event.php?eid=211950688838781 .

Välkomna!