Stängt på klubben 12:e januari

Submitted by admin on Wed, 01/12/2022 - 13:40

Idag är båda av klubbens nyckelansvariga förkylda, och tack vare de nya corona-restriktionerna väljer vi därför att hålla klubben stängd ikväll (12:e januari). Vi planerar dock att öppna igen som vanligt nästa vecka, den 19:e, och att därefter hålla öppet varje onsdag i vår.

Resultat Göteborg Open / Nordiska mästerskapen

Submitted by admin on Sun, 11/28/2021 - 16:49

Nu är Göteborg Open / Nordiska mästerskapen över för den här gången. Vann gjorde goklubbens Johan Berntsson 2d som numera kan titulera sig nordisk mästare 2021. Fullständiga resultat finns även på den europeiska godatabasen EGD via länken https://www.europeangodatabase.eu/EGD/Tournament_Card.php?&key=T211127A.

Tack till alla som kom och spelade!

Stadskamp Göteborg-Oslo den 6:e oktober!

Submitted by admin on Wed, 09/22/2021 - 22:17

Om två veckor, den 6:e oktober, spelar vi en stadskamp mot Oslo goklubb. Vi öppnar klubben 18.00 som vanligt och matchen startar 18.20. Vi sitter tillsammans och bestämmer hur vi skall spela varje drag och de i Oslo gör samma sak. Själva matchen spelas i 'Svenska rummet' på KGS, så även om man inte kan komma till klubben är det möjligt att kika på matchen hemma. Alla som vill är naturligtvis välkomna att deltaga, oavsett spelstyrka.

Årsmöte online 30:e maj

Submitted by admin on Sat, 05/15/2021 - 17:13

Välkommen på årsmöte för Göteborgs goklubb söndagen den 30 maj klockan 14.00. Mötet hålls online på plattformen Discord. (Följ inbjudningslänken https://discord.gg/KkM85hs för att komma till rummet "Svenska gospelare". I kolumnen till vänster finns en röstkanal som heter "Göteborgs goklubb" där mötet kommer att hållas). Anmäl er gärna i förväg om ni vill komma till klubbens epost: gbg.goklubb@gmail.com. Välkomna!

Tillfälligt stängt på Göteborgs goklubb

Submitted by admin on Sat, 11/07/2020 - 17:25

Folkhälsomyndigheten har gått ut med skärpta rekommendationer där man uppmanar alla att inte delta i, eller arrangera, socialt umgänge med andra än de man bor med. Därför har go-klubbens styrelse bestämt att hålla klubben stängd tills vidare. Vi tycker att detta är väldigt tråkigt, och kommer att öppna igen så fort rekommendationerna lättar.

Vänliga hälsningar
Göteborgs go-klubb

Göteborg Open, 5-6 December

Submitted by admin on Tue, 10/27/2020 - 18:47

Göteborg Open kommer i år, på grund av rådande reserestriktioner och trängselrekommendationer, att spelas online. Ambitionen är att hålla turneringen som vanligt så gott det går, med fem ronder Go över två dagar och med meetups och chatrum online för den sociala upplevelsen. Hemsida med info och anmälan finns på: https://gbgopen.com

Årsmöte online 22 augusti

Submitted by admin on Sat, 08/08/2020 - 17:42

Välkommen på årsmöte för Göteborgs goklubb lördagen den 22 augusti klockan 14.00. Mötet hålls i år online på plattformen Discord. Anmäl er gärna i förväg om ni vill komma till klubbens epost: gbg.goklubb@gmail.com. Välkomna!

Mötet hålls på Discord. Följ inbjudningslänken Discordlänk för att komma till rummet "Svenska gospelare". I kolumnen till vänster finns en röstkanal som heter "Göteborgs goklubb" där mötet kommer att hållas.